Waarom draait Radio 1 ook muziek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het je niet kunnen vertellen ; van MIJ hoeft het niet. Belangrijkste reden op radio 1 af te stemmen is juist dat er zo weinig muziek op is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh... Omdat het een praat/nieuwszender is lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zouden ze dus juist GEEN muziek moeten draaien; Joris. Vandaar de vraag, denk ik.
escape
12 jaar geleden
Ik heb liever ook alleen gesproken woord op een nieuwszender. En ook geen gepraat op een muziekzender. Maar ja.... zie mijn antwoord...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marleen
Van mij ook niet, het is bij mij eerder een ergenis dan een zegen.
Niet dat ik anders wel Radio 1 geluistert had maar toch. Kan het niet ook zo zijn dat Radio 1 er betaalt voor krijgt van platen maatschappijen, en het dus een vorm van "reclame" is. Inderdaad heb je ook gepraat op een muziekzender, maar als je Non-Stop muziek wilt horen kun je natuurlijk ook naar de CD/MP3 e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@escape
BNR draait geen muziek zeg jij?
escape
12 jaar geleden
Nee, BNR draait geen muziek. Alleen in het weekend enkele minuten om het uur vol te maken bij de herhaal-programma's.

Antwoorden (1)

Omdat het een ijzeren radio-wet is dat je maar heel weinig luisteraars krijgt als niet regelmatig muziek draait. BNR doet dat en de luistercijfers zijn minimaal.
Verder is het zo dat muziek draaien goedkoper is dan andere programma-inhoud. Een programma met een aantal platen erin kost dus ook nog eens minder om te maken.
escape